Christmas Tag

13 December 2013

     Dobrý večer, priatelia! (vybehnime na polia...)

     Keďže sa začína mimoriadne stresujúce obdobie - tým myslím skúškové - chcela som si trošku zlepšiť náladu a odreagovať sa, tak som si povedala, že spravím tag o blížiacich sa Vianociach - takzvaný Christmas Tag. (Kedysi sa im na blogoch hovorilo reťazovky a nie tagy, no ale očividne sme už všetci poangličtení.. :D)


1. Kedy sa začínaš tešiť na Vianoce?
V septembri. :D Akonáhle sa vonku začína ochladzovať, už si púšťam vianočné pesničky a teším sa na Vianoce.

2. Máš stále adventný kalendár?
Nemám. :( Ako decká sme s bratom mali adventné kalendáre snáď každý rok, ale vždy sme podvádzali a jedli sme viac čokoládok naraz.

3. Aké sú tvoje obľúbené Vianočné filmy?
Myslím, že taká klasika - rozprávky. Popoluška, Perinbaba, Mrázik... A milujem také tie staré české filmy ako Sněženky a machři alebo S tebou mně baví svět, ale neviem či sú to priamo Vianočné filmy...

4. Máš nejaké vtipné príhody z Vianoc?
Nemám nijakú konkrétnu zafixovanú v pamäti, s bratom sme furt vtipkovali ako decká a keď k nám prišiel ešte dedo na večeru, tak sme sa stále na niečom rehotali. Ale z minulého roka si pamätám, ako sme sa smiali na našom bejby bračekovi, ktorý mal vtedy len 14 mesiacov a strašne smiešne ksichty robil :)

5. Ako prebieha tvoj typický Štedrý Deň?
Žiadny Štedrý Deň u nás nie je rovnaký. Niekedy sa ideme všetci prejsť von do hory (keď je pekne nasnežené), niekedy narýchlo dokupujeme darčeky, niekedy ozdobujeme stromček, niekedy každý robíme niečo iné, alebo ideme ku starkej/k babke... Potom večerať začíname cca o piatej-šiestej, po večeri nám Ježiško ohlási svoj príchod a my ideme pozrieť, čo pre nás pripravil pod stromčekom :P
Práve, keď máme už darčeky rozbalené a môžme sa z nich tešiť, začína Popoluška ♥ a papáme pri tom starkine úžasné koláče (:

6. Čo mávate na večeru?
Za tých 20 či koľko Vianoc, čo som zažila, stále nie som schopná si zapamätať presné poradie :D Ale viem tak zhruba: začíname prípitkom (ha, žiadne pomodliť sa, my si rovno pripíjame!), potom ako prvú si dávame oplátku s medom, potom ide tuším ovocie - mandarinka, banán, jablko (?). Po ňom nasleduje vlašský orech a ešte jedávame aj chlieb s cesnakom, a to je asi všetko. Potom už jeme klasicky kapustnicu a rybičku so zemiakovým šalátom. ♥ Ehm, teda rybie filé väčšinou... :D

7. Máte nejaké Vianočné tradície?
Keď sme boli s bratom malí, rodičia nás nútili recitovať básničky po večeri, aby Ježiško vôbec prišiel :D Ja som sa vždy hanbila, tak som len tak potichučky recitovala. Máme to aj na kazete, strašne rada na to spomínam. Po našom krvopotnom úsilí sme načúvali cez stenu, či budeme počuť, ako nám Ježiško dáva darčeky pod stromček :D Teraz už ale nič nerecitujeme...

8. Aké sú tvoje obľúbené Vianočné pesničky? 
Och bože. Najlepšia otázka z celého tagu.
Môj naj naj NAJobľúbenejší song je jednoznačne Last Christmas od Wham! ♥ Nedá sa ani len opísať, ako milujem túto pesničku. ♥ 
Hneď po nej nasleduje All I Want For Christmas od Mariah Carey, Let It Snow, White Christmas, Ron Sexsmith - Maybe This Christmas (z The OC!), Tři oříšky pro Popelku...
Tiež si často na Vianoce púšťam Sladké mámení a Stín katedrál, aj keď tieto pesničky asi nemajú nič spoločné s Vianocami... :D
A samozrejme aj Jingle Bells a podobne.
Viem, je ich veľa... :D

9. Aký najkrajší darček si dostala na Vianoce?
Ja netuším. Nevediem si záznamy, čo som kedy od koho dostala... Tuším že flautu, gitaru, svoj prvý mobil, môj terajší mobil (3 roky dozadu), množstvo skvelých knižiek a tento rok si pod stromček dám už kúpené napodobeniny topánok Lita (Jeffrey Campbell) z H&M ^_^

10. Živý stromček alebo umelý?
Umelý. Je to praktickejšie a lacnejšie. Aj keď živý stromček určite má svoje čaro a krásne vonia, ale predsa len tie umelé sú často aj krajšie na pohľad :P

Otázky mám z tohto videa.
Toť vsio, ak sa aj vy tešíte na Vianoce tak ako ja, kľudne spravte tento tag, budem zvedavá na vaše odpovede :) 

Zajtra cestujem skoro ráno domov, tak držte palce, nech nezaspím na bus :D
Krásny zvyšok Piatku Trinásteho vám prajem :P

~ T a m m y ♥ 



1 comment :

  1. Sneženky a machri mam tiež rada ta stara klasika je najlepšia ale rada pozriem aj tie romanticke :))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...